50 košických učiteľov odštartovalo nový školský rok s nami
Prvé tri dni školského roka 2022/2023 strávili naši dvaja školitelia na pôde Obchodnej akadémie Watsonova v Košicicach. Vyškolili päťdesiatku pedagógov z tejto školy, na ktorú sme zavítali aj v máji 2022.

Školiteľ Jozef Kováč sa zhostil témy Matematická gramotnosť a tieto tri dni zhodnotil nasledovne: „Školenie na Obchodnej akadémii Watsonova bolo celkovo prvým školením matematickej gramotnosti pre pedagogických pracovníkov. Cieľom školenia bolo ukázať pedagogickým pracovníkom, ako možno témy matematickej gramotnosti zážitkovou formou priblížiť študentom. Počas troch dní sme postupne prešli oblasti platov a pracovných pozícií. Prešli sme cvičenia s pracovnou zmluvou a výplatnou páskou. Následne sme sa pozreli na životné situácie týkajúce sa bývania a bližšie sme si ozrejmili pojmy z hypotekárnej oblasti. Posledné hodiny školenia boli venované dôchodkom ako aj možnostiam investovania finančných prostriedkov. Pri každom cvičení sme s pedagogickými pracovníkmi zrekapitulovali ciele cvičenia a vypichli, na čo sa zamerať pri ich výuke žiakom. V závere sme prebrali možnosti, akými môžeme cvičenie efektívne aplikovať na školských hodinách.“
Ohlasy učiteľov na školenie matematickej gramotnosti
- „Zažil som rôzne aktivity, ktoré dokážem využiť pri práci so žiakmi. Páčilo sa mi zdôraznenie a upresnenie niektorých ekonomických faktov.“
- „Ocenila som informácie hypotekárneho charakteru, o dôchodkovom poistení či tvorbe výplatnej pásky.“

Juraj Kováč učil pedagógov komunikačné zručnosti. Hlavnou témou školenia bolo pomocou praktických nástrojov vylepšiť prezentačné schopnosti pedagógov a dať im tipy pre efektívnu tímovú komunikáciu. Účastníci sa v menších skupinách učili, ako vhodne zvoliť tému prezentácie, vytvoriť štruktúru pomocou techniky JEŽ 3×3 a pripraviť vhodné podkladové slidy. Vyskúšali si prezentáciu pred publikom a získali spätnú väzbu. V časti tímovej komunikácie si osvojili stanovovanie SMART cieľov, základy delegovania úloh, prijímania a dávania spätnej väzby a vedenia efektívnych porád.
Učitelia si školenie pochvaľovali:
- „Bolo to robené s nadšením, ktoré sa prenieslo aj na nás.“
- „Spoznala som techniku JEŽ 3×3. Vytvárali sme jednoduché, no výrazné slidy. Školiteľ bol profesionálny a panovala tu celý čas dobrá nálada.“






